Η καρδιά του υπεραθλητή αντοχής: δώρο ή προβληματισμός

Έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα blogs (και υποστηρίζεται από διεθνή επιστημονικά δεδομένα και οδηγίες), ότι η άσκηση είναι ευεργετική για την υγεία του ανθρώπου. «Ανεβάζει» το καρδιαγγειακό σύστημα σε άλλο επίπεδο και «πολεμάει» παθήσεις όπως αρτηριακή υπέρταση, λιπιδαιμία, σάκχαρο κ.ά.    Παρ’ όλα τα ανωτέρω, στο Ιατρείο μας έρχονται για παρακολούθηση, αθλητές αντοχής υψηλού επιπέδου: δρομείς, μαραθωνοδρόμοι, αθλητές του τρίαθλου με … Read More

H μέθοδος PILATES και η νόσος PARKINSON

Μελέτες έχουν αποδείξει πως η μέθοδος ασκήσεων Pilates , όπως και κάποιοι άλλοι τρόποι άσκησης, μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τους πάσχοντες από προοδευτικώς εξελισσόμενες ασθένειες, όπως η νόσος του Parkinson.  Οι συγκεκριμένοι ασθενείς οδηγούνται σε αδυναμία των μυών, δυσκαμψία στις αρθρώσεις, σε αδυναμία βάδισης και σε ελλιπής ισορροπία.  Κατά την πάροδο του χρόνου, εκτός από το αίσθημα ευεξίας που θα … Read More

Πώς Να Βρεις Χρόνο Για Άσκηση Ακόμα Και Τις Πιο Δύσκολες Μέρες

Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις: – Ποιες δυσκολίες κρύβει η άσκηση– Πώς θα καταφέρεις να την εντάξεις στη ζωή σου Σίγουρα οι έρευνες που υποστηρίζουν ότι η άσκηση είναι απαραίτητη για την ψυχική και σωματική σου υγεία είναι πολλές. Παρ’ όλα αυτά, πολλοί από εμάς δυσκολευόμαστε να εντάξουμε την άσκηση στην καθημερινή μας ρουτίνα. Μία νέα έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο … Read More

1η Δεκεμβρίου- Παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS

1. Τι είναι ο HIV; Ο HIV (Human Immunodefiency Virus) είναι ο ιός της ανθρώπινης ανοσοανεπάρκειας και προκαλεί το σύνδρομο της επίκτητης ανοσολογικής ανεπάρκειας (Acquired Immune Deficiency Syndrome – AIDS). Η λοίμωξη από τον HIV αποτελεί μια χρόνια ασθένεια. Kύτταρα-στόχος του ιού είναι τα CD4+ T -λεμφοκύτταρα, τα οποία σχετίζονται με την αμυντική λειτουργία του οργανισμού. Κατά τη διάρκεια της … Read More

H σημασία της σωστής αναπνοής στην άσκηση

Μεγάλο αντίκτυπο στο αποτέλεσμα αλλά και στη γενική υγεία έχει το είδος της αναπνοής αλλά και της εκπνοής, κατά τη διάρκεια της άσκησης, δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι που ασκούνται είναι μεν σε καλή φόρμα αλλά μπορεί να μην είναι υγιείς. Άλλοι, που επιδιώκουν τη μείωση του βάρους τους μέσω της άσκησης, μπορεί να αστοχούν παρά τις επίμονες προσπάθειές τους, ενώ … Read More

Γιατί «πιανόμαστε» μετά από έντονη μυϊκή άσκηση;

Θα έχετε παρατηρήσει ότι εάν έχετε να κάνετε αρκετό καιρό γυμναστική και ξεκινήσετε ξανά τις πρώτες ημέρες νιώθετε έναν έντονο πόνο στους μύες σας. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στους αρχάριους αλλά και σε άτομα που κάνουν πολύ καιρό γυμναστική. Παρουσιάζετε σε όλα τα είδη φυσικής κατάστασης όπως στην αερόβια προπόνηση, προπόνηση ευλυγισίας και  ακόμα πιο έντονα στην προπόνηση δύναμης. Ο … Read More

LIVE BETTER, LOOK BETTER, LIVE LONGER: ΜΕΡΟΣ Ε’ Άσκηση και ορμόνες

Αν έχεις αναρωτηθεί γιατί όταν βάζεις την γυμναστική στο πρόγραμμα σου  η διάθεση σου ανεβαίνει στα ύψη, σου έχουμε την απάντηση! Κατά την διάρκεια αλλά και με το τέλος μιας φυσικής δραστηριότητας παράγονται στον ανθρώπινο οργανισμό διάφορα είδη ορμονών. Ορισμένες από αυτές τις ορμόνες επιδρούν στην ψυχική διάθεση του ασκούμενου με αποτέλεσμα να τον κάνουν να αισθάνεται ευχάριστα κατά την … Read More

Τι είναι το VIRTUAL indoor cycling;

Μιλάμε καθαρά για διαλειμματική προπόνηση (προπόνηση με εναλλαγές ρυθμού). Μια ομάδα ασκουμένων ακολουθώντας τις οδηγίες του VIRTUAL προπονητή εκτελεί το πρόγραμμα προπόνησης, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο το ποδήλατο. Η προπόνηση γίνεται πιο αποδοτική όταν χρησιμοποιείται καρδιοσυχνόμετρο. Η προπόνηση ποδηλασίας εσωτερικού χώρου, περιλαμβάνει ασκησιολόγιο που γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες που ενεργούν κατά την ποδηλασία. Το ποδήλατο Το ποδήλατο που χρησιμοποιείτε … Read More

Γιατί η Δευτέρα είναι η καλύτερη μέρα για να ξεκινήσεις γυμναστική;

Η γυμναστική είναι ένας από τους τρεις πυλώνες της υγείας. Οι άλλοι δύο είναι η καλή διατροφή και ο ύπνος, σε περίπτωση που αναρωτιέσαι. Για να είσαι υγιής πρέπει να κάνεις κάποιου είδους σωματικής δραστηριότητας. Και τι εννοώ σωματική δραστηριότητα; Όχι 100 sit ups και 50 burpees. Αλλά συστηματική άσκηση. Και μέχρι να βρεθεί εκείνο το σωτήριο χάπι που θα … Read More

LIVE BETTER, LOOK BETTER, LIVE LONGER:ΜΕΡΟΣ Δ Άσκηση και Alzheimer

Η σωματική άσκηση μπορεί να μειώνει κατά 30% έως 40% τον κίνδυνο προσβολής των ηλικιωμένων από τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Ακόμη και σε ασθενείς που βρίσκονται στα πρώτα στάδια της νόσου, η σωματική άσκηση βοηθά συμβάλλοντας στην επιβράδυνση επιδείνωσης των δυνατοτήτων σκέψης τους. Η νόσος του Αλτσχάιμερ, όπως επίσης και άλλες εκφυλιστικές νόσοι των πνευματικών ικανοτήτων, είναι σημαντικές αιτίες θνησιμότητας … Read More