Αγορά activity tracker: τί πρέπει να προσέξω;

Αν είστε έτοιμοι να αγοράσετε το δικό σας… βραχιολάκι που θα σας βοηθήσει να γίνετε «fit», ρίξτε πρώτα μια ματιά σε κάποια πραγματάκια που καλό είναι να έχετε υπ’ όψιν.

Τα activity trackers (ή fitness trackers, το ίδιο είναι) αποτελούν μια κατηγορία wearables που τα τελευταία χρόνια βλέπει τη δημοτικότητά της να ανεβαίνει διαρκώς. Κομψά και διακριτικά, τα gadgets αυτά περνούν πλέον απαρατήρητα, συνοδεύοντας τον χρήστη καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου του και καταγράφοντας κάθε του κίνηση. Αν χρησιμοποιηθεί σωστά, ένα fitness tracker είναι πράγματι ικανό να παρακινήσει τον οποιονδήποτε να υιοθετήσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, βοηθώντας τον να θέσει στόχους –και βέβαια να τους πετύχει- ως προς την καθημερινή γυμναστική του.

Η επιλογή ενός activity tracker ωστόσο, δεν είναι πια εύκολη υπόθεση. Η αλματώδης πρόοδος της τεχνολογίας, έχει επιτρέψει στα μικροσκοπικά wearables να αποκτήσουν πληθώρα χαρακτηριστικών και λειτουργιών, προς όφελος πάντα του χρήστη. Ο τελευταίος όμως, θα πρέπει να κάνει μια αρκετά ενδελεχή έρευνα αγοράς προκειμένου να εντοπίσει τι καλύπτει τα «θέλω» και τις ανάγκες του και κατ’ επέκταση να προχωρήσει στην επιλογή του σωστού μοντέλου. Κάπου εδώ είναι που αναλαμβάνουμε δράση εμείς, στην Popaganda, παρουσιάζοντάς σας όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να διαλέξετε το activity tracker που σας ταιριάζει!

Για πάμε να τα δούμε ένα-ένα…

misfit-ray-activity-tracker-wearable-tech-qtooth-1920-1080

Να είναι αδιάβροχο;

Ξεκινάμε με κάτι βασικό: δεν υπάρχουν αδιάβροχα smartwatches και activity trackers με την έννοια του waterproof”. Ο λόγος είναι πως όλα αντέχουν μέχρι κάποια συγκεκριμένη πίεση, οπότε για να είμαστε απολύτως εντάξει, μιλάμε για water-resistant” συσκευές. Πότε αξίζει να επιλέξετε μία τέτοια; Όταν το πρόγραμμα γυμναστικής σας περιλαμβάνει και κολύμπι, το δίχως άλλο! Φυσικά η ακρίβεια με την οποία θα καταγραφεί η άσκησή σας εξαρτάται και από τη συσκευή που θα επιλέξετε, όμως το πρώτο βήμα είναι αυτή να διαθέτει προστασία από το νερό. Οι περισσότερες προτάσεις πάντως είναι ανθεκτικές απέναντι σε σταγόνες νερού, ιδρώτα και βροχή.

polar-swimming-man-open-water

Με οθόνη ή χωρίς;

Ένα activity tracker με οθόνη, θα σας επιτρέψει να έχετε το νου σας στην ώρα, κρατώντας σας παράλληλα διαρκώς ενήμερους σχετικά με την επίτευξη των στόχων σας. Από την άλλη βέβαια, κοστίζει σημαντικά περισσότερο –σε σχέση με προτάσεις χωρίς οθόνη- ενώ και οι αντοχές της μπαταρίας του είναι περιορισμένες. Μια συσκευή χωρίς οθόνη θα σας συντροφεύει μέσα στη μέρα χωρίς να σας αποσπά καθόλου, αν και για να ελέγχετε τις επιδόσεις σας θα βασίζεστε αναγκαστικά στο συνοδευτικό της app στο smartphone σας. Όσο καλύτερη η οθόνη τόσο περισσότερο ανεβαίνει το μπάτζετ.

GPS να έχει;

Αν ένα activity tracker δεν διαθέτει GPS, τότε δεν είναι σε θέση να καταγράψει με ακρίβεια ούτε τον ρυθμό σας, ούτε την απόσταση που καλύπτετε. Ο βασικός σκοπός ενός τέτοιου wearable χωρίς GPS είναι περισσότερο να σας παρακινήσει να επιτύχετε έναν συγκεκριμένο στόχο και να εντάξετε τη γυμναστική στη ζωή σας –επίσης λειτουργεί μια χαρά αν πάτε παντού με το smartphone σας. Αν πάλι επιθυμείτε έναν αναλυτικό καταγραφέα, τότε θα πρέπει να φροντίσετε η συσκευή που θα επιλέξετε να είναι εφοδιασμένη με GPS –πληρώνοντας φυσικά και το ανάλογο αντίτιμο.

Και θα μετράει και τον σφυγμό;

Φυσικά, φτάνει να έχει αυτή τη δυνατότητα. Σας προτείνουμε να επιλέξετε activity tracker ικανό να μετρά τους παλμούς σας, αφού έχετε πολλά να κερδίσετε από αυτό. Θα γνωρίζετε πόση ώρα χρειάζεται ο οργανισμός σας για να επανέλθει μετά από ένα session γυμναστικής, ενώ θα μπορείτε να συγκρίνετε δεδομένα για να βλέπετε την πρόοδό σας συν τω χρόνω. Οι συσκευές που μετρούν τον σφυγμό σας 24/7 θα σας ενημερώσουν αν κάτι δεν πάει καλά ώστε να το εξετάσετε με τον γιατρό σας. Έχει αποδειχθεί ότι για κάθε 10 παλμούς επιπλέον των κανονικών, η πιθανότητα θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις αυξάνεται κατά 9%!

g5svpsevfygcokxu7uj6

Για τι είδους άσκηση θα το χρησιμοποιώ;

Τα περισσότερα activity trackers της αγοράς μετρούν πολύ συγκεκριμένα πράγματα: βήματα, απόσταση, θερμίδες και τη δραστηριότητα του χρήστη γενικότερα. Όπως προτονίσαμε, αν διαθέτουν και GPS, τότε είναι σε θέση να καταγράψουν λεπτομερώς και διαδρομές. Αν λοιπόν το πρόγραμμά σας περιλαμβάνει τρέξιμοπερπάτημα και τζόκινγκ, όποια λύση κι αν επιλέξετε θα είστε καλυμμένοι. Αν θέλετε να μετράτε και κάτι επιπρόσθετο (ποδήλατοκολύμβησηορειβασία κλπ), φροντίστε να διαλέξετε συσκευή που να το υποστηρίζει. Τέλος, ιδανικά το tracker σας θα πρέπει να σας παρακολουθεί και ενόσω κοιμάστε, αναλύοντας τον ύπνο σας και προσδιορίζοντας τα διάφορα στάδιά του.

Η μπαταρία πόσο να κρατάει;

Κάθε φορά που η μπαταρία του activity tracker σας χρειάζεται φόρτιση, αυτό θα σταματά να καταγράφει την κατάστασή σας (κίνηση, παλμοί, ύπνος κλπ), οπότε δώστε έμφαση στο θέμα. Όσο πιο πολλά κάνει μία συσκευή, τόσο λιγότερο διαρκεί η μπαταρία της και κάπως έτσι ξεκινάμε από το Apple Watch που θέλει φόρτιση κάθε μια-δυο μέρες για να καταλήξουμε στις προτάσεις της Withings και της Misfit που αντέχουν κάνα εξάμηνο! Υπολογίστε πάντως ότι με μία αυτονομία της τάξης των 5-6 ημερών, είστε καλυμμένοι –η φόρτιση γίνεται με ένα απλό καλώδιο USB.

Και έχει και app, ε;

Να και κάτι που οι περισσότεροι αμελούν. Ακόμα κι αν το activity tracker που θα επιλέξετε αποδειχθεί «αστέρι», αν δεν συνοδεύεται και από ένα εξίσου πλήρες και εύχρηστο app, δεν πρόκειται να δείτε προκοπή. Ευτυχώς για εσάς, οι συνοδευτικές εφαρμογές των wearables κατεβαίνουν δωρεάν στα smartphones σας χωρίς να χρειάζεται να τα έχετε αγοράσει προηγουμένως, οπότε κάντε την έρευνά σας και δείτε τι πληροφορίες σας δίνει η καθεμία και με ποιον τρόπο. Βεβαιωθείτε ότι το app στο λειτουργικό σας(Android/iOS) είναι όπως το θέλετε και κατόπιν προχωρήστε στην αγορά του activity tracker.

Τελικά το χρειάζομαι;

Σε αυτό μπορείτε να απαντήσετε εσείς οι ίδιοι και μόνο! Ένα fitness tracker κατά βάση θα καταγράψει την καθημερινή σας δραστηριότητα χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα στοιχεία (βήματα, θερμίδες, ενδεχομένως απόσταση), θα σας βοηθήσει να θέσετε στόχους και θα σας παρακινήσει να τους πετύχετε κιόλας. Γενικότερα, να έχετε υπ’ όψιν σας πως θα κάνει ό,τι μπορεί για να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας, όχι μόνο ως προς την άσκηση αλλά ακόμα και ως προς την ξεκούρασή σας. Ως προς τις δυνατότητες τώρα, τα πάντα είναι θέμα μπάτζετ: πολλά δίνετε, πολλά παίρνετε. Διαβάστε, αν χρειαστεί, ξανά προσεκτικά όλα τα παραπάνω, καταλήξτε στο ποια είναι σημαντικά για ‘σας και ποια όχι και αποφασίστε αναλόγως.

 

Πηγή: www.popaganda.gr

Πέτρος Κηπουρόπουλος