Η σημασία της σωστής ενυδάτωσης

Όλα τα κύτταρα, οι ιστοί και τα όργανα του ανθρώπινου σώματος χρειάζονται νερό για να λειτουργήσουν. Το νερό συμβάλλει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, τη μεταφορά θρεπτικών στοιχείων και την αποβολή άχρηστων ουσιών από το σώμα. Η καλή ενυδάτωση είναι προϋπόθεση για τη διατήρηση της ομοιόστασης του οργανισμού. 

Η αφυδάτωση που προκαλείται από την ελλιπή πρόσληψη νερού μπορεί να παρουσιαστεί με τα εξής συμπτώματα: 

• Μειωμένα και σκουρόχρωμα ούρα 

• Αυξημένη δίψα 

• Ξηροστομία 

• Πονοκέφαλος 

• Ζάλη 

• Υπνηλία ή αίσθημα κόπωσης 

Το νερό που καθημερινά προσλαμβάνουμε προέρχεται από τα υγρά που πίνουμε, το υγρό μέρος των τροφών που τρώμε και το νερό που προέρχεται από το μεταβολισμό των πρωτεϊνών, των υδατανθράκων και των λιπών. 

Η γενική σύσταση για κατανάλωση 1ml νερού ανά θερμίδα ενεργειακής κατανάλωσης ημερησίως, δίνει μία τάξη μεγέθους, ωστόσο οι ανάγκες κάθε ατόμου είναι διαφορετικές. Αυτές ποικίλουν ανάλογα το φύλο, την ηλικία, τον καιρό, το επίπεδο δραστηριότητας και τη συνολική υγεία. 

Κάποιες «συνήθειες» που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη σωστή ενυδάτωση είναι: 

• Αρχικά, θα μπορούσε η κατανάλωση του νερού να γίνεται ημερησίως από ένα συγκεκριμένο μπουκάλι που θα ανεφοδιάζεται, προκειμένου να ποσοτικοποιηθεί η κατανάλωση. 

• Πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκεια και κυρίως μετά την ολοκλήρωση της προπόνησης. 

• Πολλές φορές η πείνα συγχέεται με τη δίψα. Παραμείνετε ενυδατωμένοι, διευκολύνοντας έτσι τη διατήρηση του επιθυμητού σωματικού βάρους. 

• Ο καφές και το τσάι μπορεί να παρέχουν αρκετή ποσότητα νερού στον οργανισμό, ωστόσο η αυξημένη κατανάλωση καφεΐνης δύναται να έχει αντίθετα αποτελέσματα εξαιτίας της διουρητικής της δράσης, γι’ αυτό δε συνιστάται η υπερβολική κατανάλωσή της. 

• Ακολουθήστε μία ρουτίνα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση νερού, όπως για παράδειγμα το πρωί μόλις ξυπνήσετε ή σε συγκεκριμένες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

• Σκεφτείτε δημιουργικά προσδίδοντας γεύση στο νερό με την προσθήκη λεμονιού, μυρωδικών όπως δυόσμος, φέτες αγγουριού και γενικώς συστατικών χωρίς μεγάλο ενεργειακό φορτίο. 

Χριστίνα Γρηγοριάδου-Διατροφολόγος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *